Allways will be

Då var det alldeles strax dags för ännu ett distanspass. Känns lite sådär, är ganska träningssugen, men skulle mycket hellre köra slut på mig på ett intervall pass än att sitta och sega i sadeln i 4 timmar.

Fick igår ett gäng allmänna styrketränings övningar av cykelgymnasiets naprapat, och körde så jag har världens tränigsvärk idag. Har varit dåligt med styrketräning på sistone så det är skitbra att jag fått komma igång på riktigt. Nu är det bara att hänga i och fortsätta också.

Gårdagen spenderades med Tomas och John lite här och där. Hade skitkul. Och! När jag satt och spelade gitarr i lägenheten igår kom jag på igen att jag skulle väldigt gärna sätta in ett par nya mickar i den. Syd att allt man vill ska kosta så mycket pengar (-.-). Får ta och vinna på lotto eller nånting!

// Axel

Slapsgiving 2, revenge of the slaps

Nu var det ett tag sen jag skrev nånting.
Idag, har vi vart lediga från skolan , vilket resulterade i att man kl.10 for iväg från lokalen på ett 4timmars distanspass.
Jag är inte jättemycket för distanspass, men det gick väldigt bra idag faktiskt- Trots en massa pauser, punkteringar osv tycker jag passet gled på riktigt bra.

Sen har jag nu lyckats snöa in på att köpa bmx, istället för en ny dirthoj för försäkringspengarna för den stulna (r.i.p) cykeln.

Det skulle vara billigare, ta mindre plats och bli mycket fler streetspots tillgängliga. Men, det skulle inte gå att köra nå freeride, och bli svårare att dirta.. hard choise.. :/

Nej, ska ta och sova på saken // Axel

This Calling

Har i helgen lyckats dra på mig lite knäont. Det tycker vi inte om. Har kännt av lite i knät ett par pass även innan det, men har gått över och inte vart nånting jag tänkt nå nämnvärt på. Men i slutet på vårt 4 och en halv timme långa distanspass i Lördags började det göra ont på riktigt. Jag tog mig hem utan problem i alla fall, och efter att ha duschat och bytt om kände jag inte av det speciellt mycket längre, men det låg fortfarande och kändes lite under hela dagen.
Södagens distans pass blev ungefär en kvart långt för mig. Hade ont i knät reedan från start och vände så fort vi träffade Gubben (tränaren här nere) i cykelbussen.

I måndags var jag hos cykelgymnasiets sjukgymnast, som bekräftade att jag hade en liten överansträngning, men att jag inte skulle behöva någon egentlig vila utan bara ta det lite lugnare och känna av kroppen lite mer nu i nån vecka.

Så, tisdagens cykelpass, startade jag väldigt lungt och såg till att inte dra speciellt mycket över huvud taget, men jag kände inte av knäet nånting efter 2 dagars smärre vila, så efter ett tag kände jag att jag kunde börja gasa lite jag med. Slutet av passet började det bli lite irriterat i knät igen, men jag drog inte på mig nå mer jätteont i alla fall.

Nu blir det skola, och sen 8-2:or på TC:n / Axel

Black or White

Slutkörd!
Kände redan i början på dagen träningspass att det skulle bli jobbigt, körde tc (testcykel) för tredje gången i mitt liv igår och körde slut på mig, och benen kändes som stockar på uppvärmningen. Men det släppte faktiskt och jag började efter ett par kilometer känna mig riktigt pigg.
Detta resulterade i att jag låg och körde med Wengan, Tomas och Tobbe hela passet, vilket var galet jobbigt.
Väl hemma i lägenheten igen hade jag inte mycket ork med nånting (därav kort och tråkigt inlägg), mest legat och slappat hela kvällen och nu blir det sängen för att orka upp till skolan imorgon.

Godnatt / Axel

Uprising

Dagen till ära blev det, som det nu kommer bli alla helger framöver, distans.
Svängen vi körde idag var ingen höjdare, mestadels platt och rakt, inte alls lika kul som igår då det i alla fall hände lite på banan.

Med tanke på att det här är det första riktiga distanspassen jag kör, känns det riktigt bra.
Blev 4 timmar idag också, så 8 timmar på två dagar ska jag vara lite nöjd med i alla fall.. Är kanske inte så jätte mycket här nere, men jämfört med hur jag tränat förut är det en hel del.

Annars, har jag idag sett New World Disorder 10, nyaste och sista freeridefilmen i NWD serien för 3e gången, idag tillsammans med Wengan och Tomas. Galet bra film!

Imorgon är det bad på idrotten. Bad. Jag är inte direkt jätte taggad. Undra om jag har några badbyxor här nere?

Borde kollas upp // Axel

High Hopes

Känns som att det är på tiden att uppdatera lite.

Nu efter lovet så har vinterträning dragit igång nere i Skara. Känns ganska bra, ska bli roligt att få träna lite igen, man hade samtidigt vart så mycket roligare om det hade varit på riktiga cyklarna och i bra väder istället för på en epa-mekad vinterhojj med skärmar i regn. Menmen, det får duga.

Känner mig ganska okej i benen också. Trodde att dom skulle bete sig som potatismos nu efter en månads vila, men dom svarar ganska bra trots allt. Faktumet att jag dirtat och streetat en hel del under lovet, och på så sätt hållt igång lite i alla fall spelar nog in lite.

Jag har även lyckats få dirtcykeln stulen, vilket är förbannat tråkigt. Fick hem nya prylar från England till den som monterades samma dag dom kom, och dagen efter var cykeln, efter 2 timmars lektion nere på MusikFactory borta.

Hoppas att den kommer dyka upp någonstans. Läggs den upp på blocket eller dylikt kommer jag känna igen den, och om den används här nere att cyklas på kommer det nog inte heller ta allt för lång tid innan jag hittat den igen. Men, man ska nog inte hoppas på för mycket.

Om det inte vill lösas sig med att återfinna den, så blir det att plocka ut en liten slant på försäkringen och börja spara till en ny.

Nu blir det How I Met Your Mother // Axel

While my guitar gently sweeps

Nu är lovet i princip slut!

Har bara haft lov på riktigt från i Onsdags, eftersom vi hade diverse föreläsare till cyklegymnasiet på måndag, tisdag och onsdag. Det var väll sådär, rätt intressant, men hade samtidigt vart skönt att vara ledig på riktigt. Mor och far åkte hem i Söndags, var jättekul att dom kom ner och hälsade på nu när det inte blev så att jag kom hem.

Sen har det streetats en hel del nu också, man får passa på medan det är vila med cyklingen då man har lite tid. Har varit skitkul, på massa olika ställen och kört och lärt mig en hel del nytt. Underbart helt enkelt.

Imorgon är det då skola igen. Visst, ganska kul nu med "ny" klass och nya saker att lära sig, men det är fortfarande ännu härligare att vara ledig och kunna göra lite vad man vill på dagarna.