...

Träningssugen, men har massa plugg. Jobbigt läge. -.-

// Axel

Dags att uppdatera nu kanske.

Lyckades dra på mig en förkylning och låg hemma i sängen och tyckte synd om mig själv måndag, tisdag och onsdag. Men sen på trosdagen kände jag mig bättre, gick i skolan och tränade till och med lite. Trotts att jag var en del snuvig och inte kände mig superpigg var jag i varje fall lite piggare när jag kom hem.

Har en massa med skolan nu, läxor och prov hit och dit. Ogillas starkt. Läxor är oerhört överskattat enligt mig, håll all undervisning på skolan istället!

Aja, nu i helgen har det cyklats lite smalhjuling. Igår, lördag, var det "Sista Chansen" i Ramnäs och idag cyklades det Anundsloppet i Västerås (?).
Lördagen gick sådär. Satt och snörvlade påvägen dit och kände mig inte allt för motiverad pågrund av förkylningen så stog längst bak i starten och hoppades på att jag skulle hänga med nån sorts klunga i alla fall. Men när vi kört ett par varv kände jag mig mot all förmodan (eller min i alla fall) helt okej i benen, så jag började gasa och gick iväg tillsammans med Björn Fox en kille från Vansbro cykelgymnasium och Emma Mills. Jag var helt klart starkast i gruppen och låg fram och gasade lite mer än alla andra för att hålla oss före en jagande Markus Fåglum Karlsson och en klunga, och en efter en tappade dom tills det bara var jag och Björn kvar.
Jag gjorde nåt halvseriöst ryck, men kände att jag inte var nå exlosiv alls, så sista varvet gav jag det jag hade för att skaka av mig honom, men han lyckades bita i på hjul trots att han tappade lucka flera, flera gånger. Det böev spurt, mina ben var spagetti och Björn vann med ca en cm.
Lagomt nöjd i alla fall.

Dagens lopp var lite av en flopp. Tappade tilltron i Svensk landsvägscykel totalt iom dagens tävling.
Det började med att vi snurrade runt ett par varv på banan, som var jättetråkig, platt och nästan utan kurvor, i lungn fart. Sen iom en av tre kurvor på banan stack Björn och jag lät honom få en liten lucka, eftersom taktiken var att Falköpings folket skulle stressa ikapp och jag då skulle kunna göra en kontring. Men ingen gjorde nåting. Alla låg och hade det gott längst bak i klungan. Jag och Markus låg och drog lite, men när han stack svarade inte mina ben alls, så jag la mig och anförde klungan och tänkte att "det där kör vi ju lätt ikapp". Men än en gång. Ingen drog en meter. Jag låg fram och slet, och när jag växlade stannade det av.
Varför i helvete kör man så? Jag försår liksom inte. Är alla andra nöjda med en klungspurt med som bäst en chans på 3e plats på en lite Svensk tävling med 10 startande? Det är ju verkligen inte jag. Vinna är det som gäller. Men uppenbarligen fanns det aldeles för lite motivation i klungan så jag låg och slet för att komma ikapp tills det helt plötsligt bara var spurten kvar.
Precis som igår var jag kass på att spurta så jag slutade kanske 5-6 nånstans.

Aja, nu är det sluttävlat på landsvägcyklen för i år. Bara "riktig cykling" kvar ;)

Nu blir det till att sova, skola imorgon och lika bra att få lite sömn så man blir frisk på rikgit nångång.

Hojj / Axel

Btw. Lyssna på System Of A Down – Chop Suey! allihopa. Verkligen skitbra!

The Chosen Pessimist

Summering av helgen.

Igår var det mtb-tävling i Hallby. Det gick.. inte speciellt bra. Eftersom tävlingen räknas in i någonting som kallas Västgötacupen, där jag inte har några poäng, fick jag stå längst bak i min grupp i starten. Jag fick en dålig start, och en dålig rygg i nästan hela första varvet av 3 pågrund av diverse små inscidenter. När jag väl kom om och började köra mitt eget race inne på andra varve, kände jag mig stark och körde jag in halva avståndet till täten, och låg då bara 30 sekunder efter. Då punkade jag. Inte allt för långt bort från tekniska zonen, men långt nog för att det inte skulle vara någon idé att springa och byta hjul.

Jag klev alltså av, vilket jag inte blev allt för lycklig över.
Väl hemma var det pizza på Empoli som gällde och sen skräckis hemma hos mig med Tomas, Anna, John och Robin.

Idag var det träning på programmet, mtb även idag. Sa innan att vi skulle ut och rulla i cirka 2 timmar, men när vi väl kom hem hade det gått hela 4 timmar. Åt lite mat och drog sen ut och streetade med Tomas hela kvällen. Gick riktigt bra, satte en del nya trick och så, tills jag på något outgrundligt sätt körde av ventilen och fick lov att gå hem. Surt.

Imorgon är det skola, så nu blir det till att börja göra iordning sig och lägenheten.

// Axel

Btw, grattis till lillebror Anton som vann senaste Discgolf-tävlingen hemma i Norrland!

The Reincarnation of Benjamin Breeg

Tävling i Hallby nu till helgen, vart nu det är får vi se.
Blir första mtb tävlingen sen.. ja, Norberg, vilket var jättelänge sedan, så det känns kul.
Idag var vi ute och körde kullen, eller, Kinnekulleleden som den heter. Svinkul mtbbana, enda negativa är att det tar ett bra tag att cykla dit och hem. Det är verkligen mtb som är det överlägset roligaste innom cyklingen. Har man en bra dag och allting flyter är det verkligen skitkul. Men en sån dag hade inte jag idag. Eftersom vi körde 6mil lagtempo i tisdags och 3 timmar fart/naturliga intervaller igår var jag rätt rökt redan från början av passet. Men trotts att jag hittade bra många väggar under slutet på passet var det fortfarande jättekul.
Sen drog jag på mig en vurpa under dagen också. Onödigt! Kom ut på en asfaltsväg efter en lång och kurvig nedförsbacke och fick släpp på båda hjulen. Aja, smällar man får ta, gick faktiskt ganska bra.

Annars rullar det på bra här nere i Skara. Alla människor är trevliga och det funkar bra att bo själv. Börjar bli lite tunnt med pengar nu pågrund av alla extra, oförutedda utgifter nu såhär i början, men det ska jag nog klara av :P

Nu blir det 2 and a half med, städa lägenheten och käka kvällsfika.

Tjarrå / Axel

Cykelsugen!

Imorgon blir det träning hoppas jag! Hade lite ont i halsen imorse när jag vaknade så jag skippade avrullningspasset som vanligtvis brukar äga rum på måndagar. Istället blev det till att röjja lite extra i lägenheten. Idag kom även Anna-pappa-Peter förbi med lite saker från Härnösand. Nu har jag äntligen ett par däck som gillar lera till tubeless hjulen så jag slipper köra med däcken dom sätter igen sig på asfaltvägar -.-

Nu blir det till att spela lite gittar och sova, för imorgon hade jag som sagt vara frisk. Träningssugen!

00:00.05

Grattis Steave Peat! Äntligen, efter 4 andraplater och hur många gånger som helst utan guldet vinner han VM. Förstjänade det helt klart! Var länge sen jag var såhär glad för att nån annan än jag vann. ^^

Rubrik

Trött!
Sak ta och sova nu tror jag. Har varit rätt mycket cykel idag. Dagen började med att jag, Tomas, John och Emma for ut och körde MTB i Lundsbrunn. Var verkligen en skitkul bana där det gick att gasa riktigt bra. Skithärligt att komma igång med skogscykeln nu igen!
Påbägen hem gick jag och John i backen! Väldigt onödig vurpa där John hetsade på fel ställe och nu är man redigt öm i... ja, överallt. Menmen, så kan det gå.

När man kom hem var det tvätta cykel, laga mat, äta mat och sen ut och cykla igen. Denna gång på dirt/street hojjen med Tomas och John och ett par bmxare jag inte har en aning om vilka det var. Rikgtigt trevligt i alla fall, men det tog på både orken och kroppen och när man till sist kom hem till lägenheten nu ikväll var man rätt slut.

Så som sagt, nu blir det sängen. Sen är det upp vid 05.00 som gäller, för då går Downhill-VM, och sen vid 11 blir det träning, MTB såklart ;) Denna gång vid Kinnekulle, ny bana igen för mig. Lär bli roligt!

Gnatt / Axel

Random

Segat på rätt bra och inte uppdaterat nu på ett tag.. Men tänkte ta och ändra på det nu..

Gick med tanke på omständigheterna rätt bra på tävlingen nu nere i Svanesund. Vi körde 4 etapper, ett backtempo/prolog, där jag var 2a på en rätt bra tid, hade räckt till andra plats i junior och en delad 2a plats i elit. Sen var det ett gp, där jag blev 3a, ett tempo, där jag också var trea (1 tiondel från silver och 1,6 sekunder från vinnst, småsurt -.-) och sist men inte minst ett linjelopp där jag, även där var 3a. Blev en 3e plats som slutplacering efter ett par riktigt starka Falköpingbor.

Har sen dess tränat ett par pass här hemma i Skara igen. Känns helt okej, är inte supersliten som jag trodde jag skulle vara.

Och nu har äntligen Jaguarverken skickat ner styrlagret, så nu har jag en MTB att snurra runt på igen! Jättehärligt.. ska antagligen ut och köra en sväng redan imorgon. Eftersom det inte är några tävlingar för mig i helgen så blir det redigt med träning istället..

Nej, det här håller inte, kan inte sitta här och skriva hela dagen -.-
Drar till Tomask och spelar lite gitarr nu gör jag!